Beszélgetés Heincz Krisztinával a Metall-Techno Kft. tulajdonosával

2017.Dec.12


Mivel foglalkozik cégetek, a Metall-Techno?

Fémmegmunkálással, gépalkatrész-gyártással és egyedi gépalkatrész-gyártással.

Kik a cég legfontosabb ügyfelei, akikre a leginkább büszkék vagytok?

Németországi partnereink, akik gépgyártással foglalkoznak.

Mi jelenti a legnagyobb kihívást a munkádban?

Amikor egy-két darab gyártására van szükség. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ha a német partnerek megrendelnek egy gyertyaöntő gépet, akkor a gép összes részéből egy alkatrészt fog megrendelni. Ha tőle (a partnertől) 5 gyertyaöntő gépet rendelnek meg (mécseseket, tömbgyertyákat gyártanak), akkor 5 alkatrészt rendelnek. De nem tízezres nagyságrendben dolgozunk. Ezért
is nélkülözhetetlenek a TR-Soft moduljai, mert ezzel tudjuk követni az alkatrészeket, és így a legapróbb alkatrész sem veszik el.

Mondanál 3-4 gépfajtát, amelyekhez gyártotok alkatrészt?

A legnagyobb partnerünk ez a német gyertyagyártó cég, ők Lengyelországban készítik a gyertyákat azokon a gépeken, amikhez tőlünk szállítják az alkatrészt – ezeket a teamécseseket az IKEA-ban lehet végül megvásárolni. Élelmiszeripari gépekhez gyártunk alkatrészeket, ezek tiszta minőségű anyagokból készülnek, rozsdamentes anyagokból. Csomagológépekhez, spirálozógépekhez is gyártunk alkatrészeket. Van egy cég, amelyik boroskupakbeütőt gyárt, illetve annak a gépsornak az alkatrészeit, ami ráhúzza a fóliát az üvegre. Úgyhogy szerteágazó a tevékenységünk.

El tudnál mesélni egy izgalmas példát egy ügyfeleddel kapcsolatban?

Kihívások mindig vannak! Változó, hogy mit várnak el a partnerek, de a mi cégünk is ettől fejlődik! Az izgalmak mindennaposak, hiszen próbáljuk a partnereket a lehető legjobban kiszolgálni. Nálunk a vevő szent és sérthetetlen, úgyhogy ha lilára kér egy munkadarabot, akkor megszerezzük a lila színt, és lefestjük arra. 🙂

Hogyan és mikor találkoztatok először a TR-Softtal?

Körülbelül 15 éve. Talán az első partnerek között voltunk. A rendszert azóta is folyamatosan fejlesztjük. Végig követjük az egész
gyártást, az összes folyamatot vele. Nagyon sokat dolgoztunk, gondolkoztunk Feriékkel közösen és az itt dolgozókkal is. Végül született egy rendszer, melyben végig tudjuk követni az alkatrészeket egészen az árajánlat kérés beérkezésétől a kiszállításig.

Mi volt az, aminek hatására eldöntöttétek, hogy kell ez a rendszer?

Az alkatrészek követésének problémái tették szükségessé. Ezt úgy kell elképzelni, hogy most fut kb. 150 megrendelés, amit le kell gyártanunk, amit előre 4-5 hétre látunk. Egyes megrendeléseken belül van többféle alkatrész, de azon belül van még többféle anyag. És ez teljesen változó. Mi pedig ezt végig tudjuk követni a gyártás alatt, az értékesítésnél, milyen dátummal ki csinálta,
kalkulációt tudunk rá csinálni stb. Több mint 15 modul áll rendelkezésünkre: szállítási, pénzügyi modul stb. Itt vezetjük a bejövő
szállításokat, a raktározást, munkaidőt – a rendszer a cég egész életében jelen van.

Tehát nem vész el egyetlen apró alkatrész sem.

Ha vezetik rendesen, akkor nem. 🙂 Nyilván az emberi tényező is hozzájárul. De most már a munkaügy is hozzátartozik: a munkaszerződéseket, titoktartási szerződéseket is innen nyomtatjuk ki. A TR-Soft mindig a legújabb jogszabályoknak megfelelően
módosítja őket. A számlázás is úgy működik, hogy szombat este szállítanak egy munkadarabot, elkészítik a szállítólevelet, az hétfő reggel a kolléga moduljában megjelenik, és már tud is számlázni. És ha van 100 tétel, akkor nem egyenként kell kézzel bevinni a rendszerbe, hanem egyszerűen megoldható. Enélkül nem is tudnánk már dolgozni.

Mik a leglényegesebb hosszútávú változások a rendszer bevezetése óta?

Sokkal szervezettebbek, pontosabbak lettünk. A hatékonyságra is nagy hatással volt: ezt a mennyiségű alkatrészt, amit mi gyártunk, enélkül nem tudnánk követni. Már elértük azt, hogy két üzemvezető is a gép előtt ül folyamatosan. Minden munkadarabhoz be van csatolva az alkatrészrajz, és aki megnyitja, az nem papír alapon nézi, hanem mindenki előtt ott van 2 monitor, az egyiken nézi a technológiát, a másikon pedig a műszaki rajzot. Sokkal egyszerűbb, ha például hiányzik egy méret, csak ránéz. Tehát fejlődnünk kell, mert enélkül nem megy.

Milyen visszajelzéseket kaptok a felhasználó kollégáktól? Szeretnek dolgozni a rendszerrel?

Igen, szeretnek. Minden alkatrésznek, minden gépnek, minden műveletnek van egy vonalkódja. Tehát ha valaki dolgozik egy alkatrésszel, akkor le kell húznia, hogy ő kicsoda, milyen műveletet melyik gépen végez el. És így tudjuk követni, hogy xy ezen a napon milyen gépekkel miket csinált.

Milyen cégeknek ajánlanád ezt a rendszert?

Szerintem minden cégnek szüksége lenne rá! Mi nagyon sok olyan céggel kapcsolatban vagyunk, ahol nincs semmilyen alap vállalatirányítási rendszer, és érezzük a hiányát. Keresik a számlát, a szállítókat, mit számláztam le, mit nem, hol van a kész áru, hol van a félkész áru, szóval ezzel találkozunk. Ha nem is egy ilyen komoly rendszer, hiszen ez egy tízéves fejlesztés, de egy alap
rendszer szerintem nélkülözhetetlen.

Az ügyfelektől kaptatok visszajelzést, mikor bevezettétek a rendszert? Éreztek változást?

Biztosan érezték, mert valószínűleg azért rendelnek tőlünk még mindig. Hiszen ha kiküldünk 2-3000 alkatrészt, az úgy van szortírozva, ahogy a megrendelő kéri. Egyszerre szállítunk 5-6 helyre Németországba, ebben többezer alkatrészt, ott a csomagoló sorban teszi le, és tudja, mit kell kivennie.

Van még valami, amit fontosnak tartasz elmondani a közös munkával kapcsolatban?

Én a TR- Softot mindenkinek ajánlom, mert egy nélkülözhetetlen szolgáltatást nyújtanak nekünk, és mindemellett baráti a kapcsolatunk is. Nagyon szeretek velük együtt dolgozni.

Témák:

Kategória: