Vállalatirányítási rendszer rugalmasan, az Ön igényei szerint

Ön itt áll:

KezdőlapHírek2014 12. havi hírlevélVendégségben: Beszélgetés Kopócsi Miklóssal a Burger King tréning és üzemeltetési vezetőjével
Vendégségben: Beszélgetés Kopócsi Miklóssal a Burger King tréning és üzemeltetési vezetőjével
15 0

Kategória: 2014 12. havi hírlevél

Mesélnél egy kicsit arról, hogy hogyan érkezett a Burger King Magyarországra?

1991. augusztus 8-án nyitott az elő üzletünk az Oktogonon. Ez volt az első éttermünk. A magyarországi éttermeket a Fusion Befektetési Zrt. üzemelteti, itt dolgozom én is. A Fusion Befektetési Zrt. tulajdonosai master franchise jogot vásároltak, ami azt jelenti, hogy az ország területén csak mi nyithatuk éttermet. Jelenleg 30 éttermünk van, 22 Pesten, a többi vidéken.

Neked mi volt ez első munkaköröd a Buger Kingnél?

Felmostam az Astorián! 🙂 Ez 1995-ben volt, most pedig a tréninget igazgatom. Az üzemeltetési igazgatónk, három területi vezető kollegánk, sőt, még az ügyvezető igazgató is étteremben kezdtek! Mindannyian több, mint 10 éve vagyunk itt.

Van egy kedvenced a kínálatból?

Nem közhelyes, ha az mondom, hogy a Whopper? 🙂 De nagyon szeretem az „Angust” is!

Most indítottatok el egy új oktatási rendszert, mi volt az oka, hogy változtatni szerettetek volna?

2008-ban, amikor a válság hozzánk is begyűrűzött, mi is döntési helyzetbe kerültünk, mint sok-sok másik magyarországi cég. Annyiban szerencsés helyzetben voltunk, hogy az általunk nyújtott szolgáltatásra folyamatosan, naponta többször is újratermelődik az igény. 🙂 Az a döntés született nálunk, hogy próbáljuk a szolgáltatásunkat legendássá tenni! Ekkoriban alkottuk meg a legendás kiszolgálás, legendás vendégélmény szóösszetételt. Azt gondoltuk, hogy a válság ellenére is teremtsünk olyan helyzetet, amiben érdemes hozánk jönni enni. Úgy döntöttünk, hogy továbbképezzük az értékesítőinket annak érdekében, hogy a gyorséttermi kiszolgálást személyesebbé tudjuk tenni, ne legyen ipari jellege. Mindemellett felmerült az igény arra, hogy a meglévő feladatainkat optimalizálni tudjuk. Azt kerestük, hogy hol lehet automatizálni az oktatói rendszerünket, úgy hogy azt tudtuk, hogy csak netről nem lehet megtanulni hamburgert sütni, hiszen nálunk a gyakorlat nagyon fontos. 🙂
KMBK
Mi a leglényegesebb változás, amit a TR-soft rendszere hozott?

Egyrészt rengeteg munkaórát tudunk megspórolni, átcsoportosítani. Azt az időt, amit azzal töltenénk, hogy több százszor elmondjuk, hogyan kell csinálni a Whopper szendvicset, most másra tudjuk fordítani, a vendégekkel való kapcsolatépítésre, visszajelzések kiértékelésére, vezetők fejlesztésére használjuk.

Mik az eddigi visszajelzések?

A vásárlói visszajelzésekben hatalmas fejlődést értünk el. A kasszáknál kijelzős monitoron kérünk visszajelzést a vásárlóktól, hogy mennyire elégedettek a kiszolgálással, étteremmel, termékkel, és hogy ajánlanák-e másoknak az éttermet. Ez a százalák 25-30%-kal magasabb, mint volt három évvel ezelőtt. Felhasználói oldalról nézve is sok pozitív visszajelzés érkezett!

Hogy működik a rendszer?

Amikor belép hozzánk egy új dolgozó, automatikusan felvisszük a TR-Soft rendszerébe, ahol meghatározott paraméterek alapján megkapja azt a tesztcsomagot, amit meg kell írnia. Ez a távoktatás szoftver kiegészült egy weben lévő távoktatási anyaggal.
Például van egy tréning videónk arról, hogy egy adott húst hogyan kell megsütni. Ezt megnézi a dolgozónk, majd hamar le tudjuk tesztelni a tudását is, mert egyből kitölt egy ellenőrző tesztet arról, amit látott. Azonnal láthatók az eredmények. Fontos, hogy ez a teszt inkább oktat, mint számon kér.
Ezt követően a dolgozó kimegy a konyhára, ahol a menedzser megmutatja neki azt a folyamatot, amit videón látott, amit aztán a dolgozó elkezd gyakorolni. Majd 2-3 nap múlva a TR-Soft rendszerében írja meg az adott személy az adott pozícióhoz köthető tesztet. Ezt is automatikusan értékeli ki a rendszer, egyből látszanak a helyes és hibás válaszok is. Így mi is pontosan látjuk, hogy hol van még szükség gyakorlásra. Az értékelési rendszer skálázott. Ezután megy vissza a dolgozó a konyhába, ahol a menedzser ellenőrzi, hogy a tanultakat az adott ember a gyakorlatban is tudja-e hasznosítani. Minden munkaállásnak van egy pozícióértékelése, ahol feleletválasztós kérdések vannak. Vagy igen, vagy nem, itt is lesz egy százalékos eredmény. Ezután a tréning folytatódik a következő pozíción.

Évente hány embert tanítotok be?

Éves szinten a dolgozók között 80-100% a fluktuáció, és az évi kb. 800 embert jelent. Étteremvezetői szinten ez a szám drasztikusan csökken, ott már 5% alatt van, közép és felsővezetői szinten pedig ennél is kevesebb.

Sok diák, aki még soha nem dolgozott, itt tanulja meg, hogy mi az, hogy pontosság, munka, felelősségvállalás, hogyan működik az analóg óra, hogyan kell mosogatni, stb… az itt tanult munkamorál és mentalitás bárhol kamatoztatható. Betanított munkáról van szó, a dolgozónk többsége maximum középiskolát végzett. Nálunk csak az számít, hogy ki mennyire rátermett, és mennyire veszi komolyan a munkát. Rengeteg dolgozónk szociálisan hátrányos helyzetű, számukra a Burger King inkább jelent családot, mint az otthoni közeg, tartoznak valahová.

Elárulsz egy Burger King titkot? 🙂

A minsőségbiztosításról mesélek, amit nem sokan tudnak. Mielőtt bármilyen húspogácsát eladnánk a vendégeinknek, hosszú hónapokon keresztül tesztelik a terméket. Pontos leírása van, hogy mi legyen benne. Csak minőségi alapanyagokat használunk fel. A hús 100% marhahús. Amikor megérkezik a fagyaszott termék a tesztkonyhába, több helyre belefúrnak szondákat, melyek USB kapcsolattal össze van kötve egy számítógéppel. A hús bekerül a sütőbe, és miközben sül a hús, elemzik, hogy hogyan változik a belső hőmérséklete, mikor lesz kész. Ha a tesztek kiváló eredményt hoznak, csak akkor mehet a termék éttermi felhasználásra. A tesztek célja az élelmiszerbiztonság és a kiváló minőség garantálása. Ez tényleg tudomány! 🙂

Neked mi jelenti a legnagyobb büszkeséget a munkádban?

Ha a mostani állapotról beszélünk, akkor a Feriékkel közösen megcsinált TR-Soft rendszer. Soha nem csináltunk még ilyet, és remek lett a végeredmény. A közvetlen munkatársaimnak tudok abban segíteni, hogyan tudnak sikeresek lenni. És nemcsak a burgeres munkájukban, hanem a magánéletükben is. Az itt megszerzett tudást, bárhol fel tudják használni, és ez csodálatos érzés!

Jelenleg a dolgozói szintig vagyunk kész, most következik a kisvezetői szint, és az oktató kollégák, plusz a menedzseri szint okatása is bekerül a rendszerbe. Szóval a rendszert folyamatosan szeretnénk bővíteni, ez még a munka eleje.


  1. Vissza a hírlevélhez
  2. Vissza a hírekhez