HR ABC Kft.

HR ABC Kft.

A kisebb cégek nem tartanak fent önálló szervezetet a HR feladatok ellátására, a belső folyamatok fejlesztésére, egyéb, szakértői tevékenység ellátására. Így a tanácsadónak egyrészt be kell töltenie azt a szerepet, mintha ő is a cég dolgozója lenne. Ehhez gyorsan át kell látnia a cég tevékenységeit, az összefüggéseket, a szervezetet, a célokat. Meg kell találnia a közös nyelvet mind a vezetőkkel, mind a munkavállalókkal. Meg kell értenie a vezetés elvárását és minél hamarabb megfelelő javaslatot kell összeállítania. Ebből következően egy jó tanácsadó kellően nyitott az új ismeretek befogadására, rendelkezik gyors átlátó képességgel. A recesszió nagyban befolyásolja a cégek „hangulatát”, „érzékenységét”, így az empátia sem hiányozhat az erősségei közül. A tanácsadónak célja a probléma megoldása, ehhez pedig szükséges a kiváló kommunikációs készség, a megfelelő diplomáciai érzék, a proaktivitás és a megoldás-centrikusság.