Vállalatirányítási rendszer rugalmasan, az Ön igényei szerint

Ön itt áll:

KezdőlapReferenciákINFO-LEAN TUDÁSMENEDZSMENT RENDSZER
INFO-LEAN TUDÁSMENEDZSMENT RENDSZER

INFO-LEAN TUDÁSMENEDZSMENT RENDSZER

RÖVID ÁTTEKINTÉS

Ezt a programot komplexitása miatt, nehéz kategorizálni. Nevezhetnénk oktató programnak, vizsgáztató rendszernek, tudás menedzsment szoftvernek, e-learning programnak, minőség biztosítási rendszernek, de egyik sem írja le teljes egészében mindazt, amit magában rejt.

A rendszert eredetileg egy gyorsétterem lánc kérésére fejlesztettük ki, itt hasonlóan a termeléssel foglalkozó cégekhez rengeteg fontos és összetett tudnivalót kell nagyon sok dolgozónak sok szempont szerint differenciáltan, mégis egységes színvonalon átadni. Az ismeretek átadása mellett szükség van a tanultak rendszeres, egymásra épülő vizsgarendszerben történő mérésére, valamint az elméleti ismeretek gyakorlati alkalmazásának ellenőrzésére.

A termékfejlesztés során olyan igényeket is figyelembe vettünk, amelyek túl mutatnak az eredeti megrendelő kérésein, így sikerült egy igazán forradalmi megoldás csomagot létrehozni.

HOL TUD NAGY SEGÍTSÉGET NYÚJTANI?

Ezzel a programmal és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokkal azoknak a megrendelőinknek kínálunk professzionális megoldást, ahol

  • munkakörönként sok embernek kell átadni, lényeges és egyforma tudásanyagot
  • egymásra épülő tudásanyagokat kell elsajátítani
  • különböző tudásanyagra van szükség más-más pozíciókban, munkahelyeken
  • fontos a visszajelzés és a hallgatók/ munkatársak kompetencia mérése
  • mentori rendszerben is ellenőrizni kell a megszerzett tudás gyakorlati alkalmazását

A RENDSZER LÉNYEGE RÖVIDEN:

A rendszer a következő fő területből áll.

  1. A tudásanyag (tananyag) menedzselés és publikálás
  2. A vizsgarendszer létrehozása és működtetése
    1. Elméleti tudás mérése
    2. Gyakorlati kompetenciák ellenőrzése

RÉSZLETEK:

1.            Tudásanyag menedzselése

A program adatbázisában rendszerezetten lehet tárolni a szükséges tudásanyagokat és tananyagokat, amelyek lehetnek audio-vizuális, grafikus, vagy szöveges oktató anyagok. A felhasználók egy internetes felületen keresztül jogosultság szerint férhetnek hozzá a nekik szóló ismeretekhez bárhonnan a világon. Definiálni lehet munkaköröket, tanulmányi szinteket, amelyekhez társítani lehet a szükséges kompetenciákat és tananyagot.

Amikor valaki belép egy új tanulmányi szintre vagy munkakörbe a rendszer automatikusan megnyitja előtte a szükséges tudásanyagot és előírja a szükséges vizsgák letételét. Amikor az elvárásoknak megfelelt, továbbléphet a következő szintre és így tovább.

Előnyök:

  • Nem kell munkaidőben, tanteremben tanulni –nincs munkaidő kiesés, tanterem költség.
  • Jelentősen csökkenthető az oktatók terheltsége. A legjobban képzett munkatársak sokkal kevesebb idejüket töltik az oktatással.
  • Mindenki csak a neki szóló tudásanyaghoz fér hozzá, illetéktelenek elől védve van a know-how.
  • A szakmai fejlesztést, fejlődést automatikusan menedzseli a rendszer.

2.            Vizsgarendszer létrehozása és üzemeltetése

A.   Tudás visszaellenőrzés, vizsgáztatás.

A rendszerben végtelen számú kérdést lehet tárolni, amelyeket bármilyen logika szerint lehet csoportosítani, rendezni. A kérdések a szükséges ismeretek meglétét hivatottak ellenőrizni, így minden tudás szinthez hozzá lehet rendelni ezeket a kérdéseket, amelyek egy adott vizsgához tartoznak. A vizsgák egymáshoz viszonyított rendjét szintén be lehet állítani a programban. Az egyes vizsgákhoz rendelt kérdés halmazból a program véletlenszerűen állít össze kérdés sorokat, amelyek mindig azonos nehézségű és fontosságú kérdésekből állnak ugyan, de soha nem lesznek egyformák.

Előnyök:

  • Nem kell munkaidőben, tanteremben vizsgázni – nincs munkaidő kiesés, tanterem költség
  • Jelentősen csökkenthető a vizsgáztató munkatársak terheltsége. A legjobban képzett munkatársak sokkal kevesebb idejüket töltik az oktatással.
  • Mindenki egyedi, névre szóló vizsgakérdés sort kap.
  • Minden vizsgázó egyforma súlyú és nehézségű vizsgán adhat számot a tudásáról
  • A szakmai fejlesztést, fejlődést automatikusan menedzseli a rendszer.
  • A rendszeres és időszakos tréningek teljes körűen automatizálhatók ilyen lehet például a tűz- és balesetvédelmi oktatások és vizsgák rendszere.

B.   Mentori ellenőrzés.

Az ismeretek gyakorlati felhasználásának ellenőrzésére lehet létrehozni mentori kérdőíveket, ahol a vizsgálandó ismeretek és az értékelési szempontok szerepelnek. Ezek értelemszerűen minden pozícióban eltérőek lehetnek, viszont az azonos pozícióban lévő hallgatók / dolgozók ugyan annak az elvárás szintnek kell megfeleljenek. A kitöltött értékelő lapok feldolgozása után pontos képet kaphatunk az illető gyakorlati kompetencia szintjéről és feltárulnak a fejlesztendő területek.

Előnyök:

  • A mentori rendszer segítségével jelentősen növelhető az oktatás és ezáltal a munkavégzés hatékonysága.