• You are here:
  • Home
  • Services
  • Direktor gyártásirányítási...

Üzem – Zavar nélkül

Ha Ön kis sorozatszámú alkatrész gyártással foglalkozik és SOHA nincs gondja azzal, hogy…

  • Több száz egyedi alkatrészt kell követnie a gyártásban…
  • Stresszel, mert rövidek az átfutási idők…
  • Az ajánlat adás és a gyártás előkészítés időrabló, hosszadalmas…
  • Egy kis félreértés is hatalmas hibákat okozhat a gyártásban…
  • Gyakran csúszik vagy hibás a szállítás a vevőknek…
  • Keresgélni kell a munkadarabokat…
  • Fogalma sincs melyik megrendelés nyereséges…
  • Nem tudja melyik munkatársa mit csinál? Ki eredményes és kitől kellene megválnia…
  • Méregdrága gépei a legjobb kihasználtsággal működjenek…

Akkor NE OLVASSON TOVÁBB!
Most rögtön bátran ugorjon egy izgalmasabb lapra!

Most egy percre képzelje el, milyen lenne az élete ha…

  • Az ajánlatadás és a gyártás előkészítés töredék idő alatt elkészül…
  • A vevők által küldött rajzok, adatok percek alatt betölthetők a rendszerbe…
  • Nem kell aggódni a szállítási határidők miatt. Betarthatók lesznek a határidők, mert az értékesítői a szabad kapacitások alapján vállalják el a munkákat…
  • Az átlátható működés és megfelelő tervezés hatására ugyanannyi géppel és emberrel több terméket tud gyártani…
  • Mindenki könnyen hozzájut a számára lényeges információkhoz, elkerülhetők a technológiai hibák…
  • A könnyen áttekinthető utókalkuláció segítségével kiszűrhetők a rendszeresen veszteséges projektek…
  • A vevők az igényeik szerinti dokumentációt kapják meg, és ez nem kerül plusz munkába…
  • Mindig megfelelő mennyiségű alapanyag lesz a raktárban. Kevesebb készlettel is biztosítható a folyamatos munka…
  • Minden munkatársáról pontosan tudja, hogy éppen mit csinál, mennyit és min dolgozott egy időszakban…
  • Minden munkadarabról tudja, hogy éppen hol van. Megszűnik a keresgélés és a hiányos szállítás…
  • Cége megfelel az Ipar 4.0 követelményeinek….
  • Nyugodtan alszik az auditok előtt, a legkukacosabb nagyvállalati partnerétől is a legjobb minősítést kapja a cége…

Nos, hogy hangzik?
És ehhez nem kell csoda, csak egy jó szoftver!

10% Mennyivel eredményesebben működhet a vállalat, ha az erőforrásokat 10%-kal megnöveli de úgy, hogy közben nincs szükség több gépre és emberre?

A Direktor gyártásirányítási rendszer működés közben

Mit mondanak ügyfeleink?

Direktor Gyártás Sztori #1
Beszélgetés Heincz Krisztinával a Metall-Techno Kft. tulajdonosával

Program bevezetés előtti interjú Szatmári Norberttel, a KÉSZ-GÉP Kft. ügyvezetőjével

Program bevezetés utáni interjú Szatmári Norberttel, a KÉSZ-GÉP Kft. ügyvezetőjével

Direktor Gyártás Sztori #2
Szilágyi Dániellel, a Gémtech Kft. gyártáselőkészítés vezetőjével

Főbb témakörök

Anyagok kezelése

Téma moduljai >

Műszaki előkészítés

Téma moduljai >

Gyártás

Téma moduljai >

Minőségbiztosítás

Téma moduljai >

Teljesítmény-analízis

Téma moduljai >

Eszköz menedzsment

Téma moduljai >

Pénzügy

Téma moduljai >

HR és munkaidő kezelés

Téma moduljai >

Ügyvitel, törzsadatok

Téma moduljai >

Elérhető modulok:

Az Alapanyagok modulban kétféle alapanyagot különböztetünk meg. A lemezeket és a szálanyagokat. Az itt felsorolt alapanyagok az elemi alkatrészek alapanyagainak a gyűjteménye, ami a gyártások között valaha előfordult.

Az Anyagminőségek nevű modulban tartjuk nyilván azokat az alapanyag minőségeket, amikkel a gyártás folyamán dolgozunk. Minden anyagminőséghez megadhatjuk a különböző szabványok szerinti jelölését, valamint a sűrűségét is, amelyből aztán a rendszer a későbbiekben a súlyra vonatkozó szükséges számolásokat is el tudja végezni.

Ebben a modulban tekinthetjük át a gyártás előkészítésekor született alapanyagigényeket. Cikkenként összesítve láthatjuk a szükséges mennyiségeket, az adott anyagra vonatkozó minimum készleteket, valamint az aktuális raktárkészletet. Az áttekintést követően akár egyetlen kattintással indíthatunk beszerzést a kiválasztott cikkekből, ahol jól elkülönülnek a műbizonylatos és nem műbizonylatos anyagok is.

A Cikkek modul a beszerzésekkel és értékesítésekkel kapcsolatos modulok támogatását valósítja meg. Több különböző cikket rögzíthetünk (kereskedelmi termékek, alapanyagok), és ezeket saját, általunk létrehozott kategóriákba sorolhatjuk be. Minden cikkhez meghatározhatunk minimum készletet, minimum rendelési mennyiséget, egységtömegeket és jelölhetjük, hogy a cikk tömeggyártású, egyedi, vagy SARZS számos-e.

A rendszerben lehetőség van bármilyen cikk rögzítésére, ami megtalálható egy vállalatnál. Azért, hogy ezen termékekkel könnyebben tudjunk dolgozni, csoportokra oszthatjuk őket. Ezt a csoportosítás tudjuk meghatározni ebben a modulban.

A szállító partnerek számára leadott megrendeléseket kezelhetjük ebben a modulban. A beszerzési igényeket akár megszokott, akár új partnerhez is kapcsolhatjuk. A modulban jól áttekinthető a megrendelések állapota.

A beszerzések összeállítását olyan funkciók könnyítik meg, mint például a Cikkigényekből indított beszerzési igények összegyűjtése, a raktárban kezelt termékek minimum készletre való feltöltése… stb. A cikk akár egy komissiózó helyre, akár egyből a raktár megfelelő helyére kerül, pontosan nyomon követhetjük az útját és külön kezelhetjük az eltérő kötegszámú darabokat is.

A program gördülékenyen kezeli azt is, ha egy megrendelést csak részben sikerült teljesítenie az ügyfélnek, vagy helyettesítő cikket küldött.

Ebben a modulban az elküldött, visszaigazolt szállítói megrendeléseket tudjuk beérkeztetni a raktárba. A program érkeztetéskor automatikus bevételezési raktárbizonylatot hoz létre.

A Készletnyilvántartás modulban áttekinthetjük a raktáraink készleteit bármilyen időpillanatra – akár visszamenőleg is -, illetve ez alapján akár a raktárkészlet értékét is lekérhetjük.

Egy felületen láthatjuk a felhasználható, lefoglalt, beszerzésben lévő cikkek mennyiségét – mindezt kiegészítve olyan statisztikai adatokkal, mint például az átlagos havi fogyások száma.

A Készletinformációk modul segítségével egy adott cikkről részletes adatok is lekérdezhetők – például melyik raktárainkban lelhetjük fel őket, vagy éppen az elmúlt időszakban milyen áron szereztük be a különböző beszállítóinktól.

A készletellenőrzés folyamatában nyújt segítséget a Leltár modul. Több szempontból is kiválogathatjuk azokat a cikkeket, melyeknél szeretnénk összevetni, hogy megegyezik-e a programban mutatott és a raktárban található valós mennyiség. Választhatunk cikkeket tárhely alapján, kategóriák alapján, de akár úgy is, hogy azokat a termékeket szedje össze a program, amelyeket gyakran, vagy egyszerűen az utolsó leltározás óta mozgattunk (akár bevétel, akár kiadás, akár tárhelyek közötti mozgás miatt).

A leltározást segítő nyomtatványon feltüntethetjük a program által tárolt készletet, de akár anélkül is kiadhatjuk a feladatot – így vak leltárazásra is lehetőségünk van a program segítségével. A leltározás feldolgozásakor a rendszer automatikusan elkészíti az estleges különbségek alapján a szükséges hiány és leltártöbblet típusú bizonylatokat, hogy a programban szereplő készletmennyiség megfeleljen az aktuális valóságnak.

A Szállítói ajánlatok modulban tudjuk nyilvántartani a beszállítóktól kapott árajánlatokat. A megfelelő ajánlatokból egy gombnyomással készíthetünk megrendelést.

A Szállítólevél modulban kapunk áttekintést a kiszállításainkról. A szállítóleveleket létrehozhatjuk mi magunk kézzel, vagy tétel import segítségével más modulok adataiból automatikusan. A szállítólevél minden tekintetben megfelel az aktuális törvényi előírásoknak. Lehetőségünk van a szállítólevelet akár több nyelven is kinyomtatni.

Az Alkatrészek modulban találjuk a rendszerben rögzített elemi alkatrészeket. Minden alkatrészhez hozzárendelhetjük a rajtuk elvégezni kívánt műveleteket és műveleti időket. Amennyiben szükséges, különböző felületeket vagy festéseket rögzíthetünk hozzájuk.

Ebben a modulban a kooperációs műveletek elvégzéséhez szükséges ajánlat kéréseket tudjuk rögzíteni. A státuszok alapján az ajánlatkérések életútja jól nyomon követhetővé és átláthatóvá válnak.

Amennyiben rendelkezünk lézervágó géppel, akkor rögzíthetjük a rendszerben az elkészített táblaterveket. A modul segítségével sorba rendezhethjük a vágási feladatokat, összeválogathatjuk az azonos vágási feltételeket igénylő munkákat, vagy megadhatjuk a gépkezelőnek a tervezett gyártási napokat is. Emellett nyomonkövethetjük az üzem működését és láthatjuk a vágás alatt álló táblaterveket.

A Gyártmány felépítés modulban hozhatjuk létre a bonyolultabb gyártmányaink logikai felépítését. A nagyobb munkadarabokat több különböző részegységre bonthatjuk és meghatározhatjuk, hogy melyik alkatrész melyik részegységbe épüljön be. Ezekhez külön gyártmánykísérőket készíthetünk és lehetőségünk van egyes gyártmányokat beépíteni más gyártmányokba is.

A Gyártmányok modulban lehetőségünk nyílik az egyszerű, néhány alkatrészes gyártmányoktól kezdve a legbonyolultabb, akár több száz alkatrészből álló, sorozatszámos, egyedi gyártmányokig bármit rögzíteni. Kezelhetjük benne a gyártmányok különböző verzióit, a kapcsolódó gyártmányokat. Sőt, lehetőségünk van egy adott gyártmányhoz több különböző gyártási tervet is létrehozni, amik több különböző, nagyobb egységből is állhatnak.

Az Ajánlatok modul segítségével a beérkezett ajánlatkéréseket rögzíthetjük a rendszerben. Adott ajánlatkérés felvitelekor a modulban elvégezhetjük az új alkatrészek vagy gyártmányok rögzítését a rendszerben, felvehetjük a hozzájuk tartozó technológiákat és be is árazhatjuk az összes ajánlati tételt. Ezek után egyetlen kattintással csatolhatjuk az ajánlathoz az összes műszaki rajzot és mellékletet a rendszerben, így áttekinthetővé téve a teljes kalkulációs folyamatot mindenki számára.

Annak érdekében, hogy az ajánlat készítés és kalkuláció idejét minimalizáljuk, lehetőségünk van Excel fájlok alapján importálni a különböző alkatrészeket, vagy akár komplett, több szintű gyártmányokat is.

Amennyiben ajánlatunkat a partner elfogadta, abból automatikusan megrendelést generálhatunk. A Megrendelések modulban ajánlattól függetlenül is rögzíthetünk vevői megrendeléseket, így gyorsítva azon partnereink kiszolgálását, akik már kellő ismerettel rendelkeznek a munkánkat illetően és ajánlatkérés nélkül, közvetlenül rendelnek tőlünk.

A modul mint egy pénzügyi központ fogja össze a beérkező megrendeléseket. Innen kezdeményezhetjük a gyártás indítását, számlák és szállítólevelek készítését.

Funkcionalitása sok szempontból megegyezik az Ajánlatok moduléval, így itt is lehetőségünk van Excel fájlok alapján tételeket importálni, vagy csoportosan árat szerkeszteni.

A lézervágással kapcsolatos munkák árajánlati kalkulációját ebben a modulban tudjuk elvégezni. Külső program segítségével létrehozott táblaterv adatait tudjuk beolvasni és feldolgozni. A táblatervből kinyert adatok segítségével pontos információkkal rendelkezünk az alapanyagról és a vágás idejéről, beszúrásokról stb. Ezen adatok segítségével nagyon gyorsan és pontosan tudunk ajánlati árat kalkulálni.

Az Alvállalkozói feladatok modulban összeállíthatjuk azon műveletek listáját, amiket kooperációs partnereinknek fogunk kiadni. Az elkészült feladatlistához határidőket rendelhetünk és abból szállítólevelet generálhatunk egyetlen gombnyomással.

A modulban a szálanyagból készülő elemi alkatrészek előállításához szükséges darabolási utasításokat találjuk. Az itt található terveket a program a munkaszám indításakor automatikusan hozza létre.

A Gyártás összesítések modulban a szűrők által kiválasztott gyártmányok elkészítéséhez felhasznált munkaidőket látjuk technológiaként összesítve. A modulból információkat olvashatunk ki a gyártáshoz előírt szálanyagokról. A különböző gyártmányok gyártásánál keletkezett műhelynapló bejegyzések is megtalálhatók a modulban.

A Gyártásindítás modul a gyártási folyamatok központja. Itt adhatunk ki az Üzemi és Lézer terminálokhoz munkát, nevezhetünk meg a különböző munkafolyamatoknak gyártási napokat. A modul összefogja az üzem működését és gyors statisztikai képernyőkkel segíti a folyamatos működés biztosítását.

A Gyártmánykísérők modulban menedzselhetjük a gyártmányokhoz kötődő kísérő dokumentumokat. A gyártás megkezdése előtt még felülvizsgálhatjuk a gyártmány alapján elkészült gyártmánykísérőt, valamint gyártás közben is beavatkozhatunk a folyamatokba, ha az üzemi munka nem a terveknek megfelelően alakult.

A Gyártás áttekintés modulban az alkatrészgyártást menedzselhetjük. A még tervezés alatt álló munkák ellenőrzésén túl lehetőséget biztosít számunkra, hogy a gyártási folyamat kellős közepén is megváltoztathassuk a művelet elvégzőjét, vagy helyettesítő alapanyagot adjunk az alkatrészhez.

Ezen felül gyártás közben vihetünk fel újabb technológiákat, vagy módosíthatjuk a már meglévőket.

A Lézergép terminál az Üzemi terminálok egy speciális változata, melyet kifelezetten lézergép kezelők számára hoztunk létre. Az üzemi dolgozók láthatják rajta, hogy melyik munka milyen fontossági besorolást kapott, vagy melyik napra tervezték be az elvégzését.

Tájékozódhat arról is, hogy melyik táblatervhez van már anyag a raktárban és ha végzett a kivágásával, megadhatja, hogy az elkészült alkatrészek hova kerültek az üzemben.

Lejelentheti a selejt vagy sérült, de még felhasználható alkatrészeket és jelezheti az üzemvezetőnek, ha a munka elvégzése közben hibát tapasztalt.

A munkalap a munkaszervezés alap eszköze. A Munkalapok modul segítségével névreszólóan elkészíthetünk egy listát az üzemi dolgozók részére és egy-egy konkrét tevékenység helyett akár az egész munkalapra is jelentkezhetnek. A munkalapok használatával jelentősen csökkenthetjük az üzemi dolgozók adminisztrációs terhét, az utókalkuláció elkészítésekor pedig a program a munkalap tételei között arányosan osztja el a munkára fordított időket.

A Műhelynapló modulban követhetjük nyomon az üzemi munkát a legaprólékosabban. Megnézhetjük, hogy melyik munkatársunk, melyik feladattal mennyi időt foglalkozott, vagy azt, hogy az adott terméken ki, milyen munkafolyamatot végzett el. A különböző terminálokból ide áramlik az információ és az itt tárolt adatokból kapjuk a legpontosabb gyártási statisztikákat is.

A Tárolók modul segít beazonosítani a gyártási folyamat során, hogy az egyes alkatrészek az üzem mely területén találhatóak. Tároló bármi lehet – egy kartondoboz, egy raklap, vagy egy egyedi készítésű kaloda is. A tároló mindig a tárolt alkatrészek első műveleti helyén keletkezik, és az üzemi munka során a lejelentett alkatrészekkel együtt vándorol.

A Terminál a fizikai dolgozók munkáját segíti. Két különböző kivitelben készítettük el az eltérő igények kielégítésére. Rendelkezésre áll vonalkódok leolvasására optimalizált és érintőképernyős változatban is.

A gyártás során ezeken a terminálokon tudnak minden munkafolyamatot felvenni, az azokhoz kapcsolódó rajzokat megtekinteni, majd a munka végeztével az elkészült darabszámokat lejelenteni. A munkavállalóknak lehetőségük van egy-egy nagyobb feladatot elkezdeni, vagy egy előre elkészített munkalapra jelentkezni.

A Terminálokat használhatjuk ezen felül a munkaidő nyilvántartás alapjának is, ahol eldönthetjük, hogy az üzemben töltött idő vagy a munkára jelentkezett órák számát vesszük figyelembe.

A MEÓ több modul együttes gyűjtőneve. Ezekben a modulokban tudjuk rögzíteni az eltérő technológiákhoz vagy alkatrészekhez tartozó ellenőrzési módszertant és ezekben tekinthetjük meg a tárolt eredményeket is, vagy nyomtathatjuk ki a mérési jegyzőkönyveket. A MEÓ képes ezen felül beavatkozni a gyártásba is. A jelölt műveletek között képes ellenőrzési pontokat létrehozni és a gyártást megállítani, amíg a kiírt ellenőrzést el nem végzik. Ezen felül lehetőséget ad még olyan ellenőrzések megadására is, amely a teljesítmény vagy darabbérben dolgozó munkatársak elszámolásában játszik szerepet.

A Nemmegfelelőségek modulban a belső minőségellenőrzésen megbukott alkatrészek, gyártmányok adatait rögzíthetjük. A modul segítségévével időről időre olyan nélkülözhetetlen statisztikákhoz juthatunk, mint “Melyik gépen keletkezik a legnagyobb számú selejt?” vagy egyáltalán “Hány hibás alkatrész készült az előző hónapban/negyedévben?” Ezen statisztikák aztán komoly segítséget jelentenek a már meglévő folyamatok továbbfejlesztéséhez, vagy új folyamatok kialakításához.

A Pótlások modul segítségével tudunk akár lezárt gyártásokhoz pótlólagosan munkadarabot felvenni. Amennyiben a gyártás valamely szakaszában vagy a befejezését követően hibás munkadarab keletkezik, akkor új gyártás indítása (lézervágott alkatrész esetén új táblaterv rögzítése) nélkül tudjuk újra legyártani a hibás alkatrészt – ezzel drága mérnöki munkát megtakarítva az újragyártás folyamatában.

A Reklamációk modulban tarthatjuk nyilván a partnereinktől érkező panaszokat. Ezekhez a panaszokhoz rögzíthetünk beavatkozásokat és megelőző intézkedéseket és meghatározhatjuk a keletkezett költségeket is.

A minőségirányítási csoport számára nélkülözhetetlen kimutatások készíthetők el az itt tárolt információk segítségével.

Ebben a modulban a gyártás indításkor meghatározott feladatokat, műveleteket ütemezhetjük. Az ütemezés lehet automatikus. A műveleteket ütemezését különböző nézetekben láthatjuk. Akár egy vagy több napi nézetben műveletenként csoportosítva, órára összesítve.

A Direktor gyártásirányítási rendszerben rengeteg előre elkészített statisztikai lekérdezés áll rendelkezésre. A pénzügyi, jogosultsági, reklamációs és egyéb minőségbiztosítási lekérdezésen felül minden területre kiterjedően találunk kimutatást. Ezeken felül mindig szívesen vesszük partnereink egyedi igényeit is új statisztikai lekérdezések létrehozásához.

Az Utókalkuláció nem csupán egy statisztikai modul. Használatával kaphatjuk a legpontosabb adatokat az üzemi munka jövedelmezőségéről. A technológiákhoz kapcsolódó költségek, a gépek amortizációs költségei, a munkaerő és kooperációs kifizetések és még az ezen felüli kiadások is mind-mind ronthatják egy megrendelésünk pénzügyi eredményét. A modul segítségével elemezhetjük, hogy a tervezetthez képest hogyan alakult a gyártás, és a trendszerű hiányosságokat a folyamatos monitoring munka segítségével kiküszöbölhetjük.

A Gépek modulban rögzíthetjük a termelésben résztvevő eszközeinket. A gyártás folyamán az üzemi terminálokon jelzett munkák, valamint a rendszerben található gépek segítségével lehetőségünk nyílik gépszintű fedezetszámításra, vagy gépkapacitás tervezésre is. Amennyiben a gépek modul eszközökkel való feltöltésekor a karbantartási, felülvizsgálati időpontokat is rögzítjük, úgy a rendszer képes figyelmeztető üzenetet küldeni az illetékes személyeknek a közelgő határidőkről.

A karbantartás a folyamatos üzemi munka elengedhetetlen velejárója. A Karbantartások modul segítségével megszüntethetjük a végtelen Excel táblák sorát, és ezentúl egy helyen vezethetünk minden karbantartással kapcsolatos információt. A TMK során elvégzett karbantartási munkákat rögzíthetjük, mint ahogyan az esetlegesen feltárt hibákat is.

A mérőeszközök modulban vezethetjük az üzemi mérőeszközök legfontosabb adatait. Nyomonkövethetjük, hogy az adott eszköz kinél van jelenleg, vagy a korábbiakban kinek adtuk ki. Vezethetjük benne a kalibrálási adatokat és selejtezhetjük is az eszközt, ha már nem képes az előírt pontosságot biztosítani.

A Szerszámok modulban rögzíthetjük az összes üzemi szerszámunkat. A gépi szerszámként jelölteket géphez vagy gépekhez kapcsolhatjuk, a kézieket pedig akár a kizárólagos használójához is köthetjük (ha van ilyen). Nyilvántarthatjuk a hozzájuk kapcsolódó dokumentumokat, mint például garancialeveleket, szerviz igazolásokat.

Az Áfafeladások modulban az áfa bevallási időszakokra eső bizonylatokat gyűjthetjük össze – legyen az akár vevői számla, akár szállítói számla, akár a Házipénztár modul egyik bejegyzése – áfa típusokra lebontva (a fordított áfától kezdve az EU tagállamok áfájáig).

Az áfa analitika nyomtatás megkönnyíti a könyvelők dolgát, órákat spórolva a korábbi munkaidejükből. Az exportált fájl mindig megfelel az adóhatóság által meghatározott aktuális formátumnak. A Közösségen belüli kereskedelmi adatokat (NAV A60-as nyomtatvány), valamint az összesítő belföldi kereskedelem jelentését (NAV 65M nyomtatvány) mind az adóhatóság programjába beolvasható fájlként, mind nyomtatásként kiállíthatjuk a programból.

A cég banki tranzakcióinak adatai egyszerűen betölthetjük a bank felületén keresztül kapott fájl segítségével. Ezután a program automatikusan összeveti az utaláscsomagokat a vevői és szállítói számlákkal, elvégzi a kiegyenlítést – így nem kell manuálisan rögzíteni ezeket az ügyintézőnek – valamint ha a cég használja a Főkönyvi modult, akkor ott is könyveli a jóváírásokat.

A különböző bankok eltérő adatállományát gond nélkül kezeli a program.

A Főkönyvi könyveléseknél gyorsan összegyűjthetjük a pénzügyi modulokban rögzített bizonylatoknál kontírozott információkat, ezáltal teljes képet adva a cég gazdasági helyzetéről.

A könyvelői munkát végző kollégák munkáját felgyorsítja és megkönnyíti az automatikus folyamatok és ellenőrzések segítségével úgy, hogy mindeközben a program gond nélkül képes kezelni az egyedi könyvelési időszakokat, a több szintű számlatükör felépítéseket… stb.

A könyvelés több eltérő kód alapján is történhet, a tételek összepontozása automatikusan és utólag is elvégezhető.

A főkönyvi kapcsolatok részletes kialakíthatóságával a könyvelés eredménye jól átlátható, az adatokat többek között vevői és szállítói analitikaként, főkönyvi kivonatként és karton nyomtatásával is áttekinthetjük.

A Házipénztár modulban a cég készpénzforgalmát kezelhetjük a jogszabályoknak megfelelően.

A rendszer tetszőleges számú pénztárt képes kezelni – a különböző valutákat a helyi szabályoknak megfelelő kerekítési szabályoknak megfelelően.

A számlák kiegyenlítése automatikusan is létrehozza a házipénztárban szereplő bizonylatokat, de szabad kézzel is rögzíthetünk egyenlegváltozást. A változásokat napi és időszakos pénztárzárási lekérdezéssel követhetjük szemmel, a felelősök pénztárhoz való rendelésével pedig a felelősségi kérdések is tisztázottak lesznek.

A Költségvetés modul lehetőséget biztosít számunkra, hogy ha a beérkező és kimenő számlákat különböző költségsorokhoz kapcsoljuk, akkor ezekből időszaki kimutatások készüljenek. A tényadatokon kívül lehetőségünk van a költségvetésünket előre megtervezni, és a tervezett és valós adatokat összevetni.

A Szállítói számlák modulban rögzíthetők a beérkezett számlák, így tervezhetővé válnak a kiadások, átláthatóvá válik a cég anyagi helyzete.

A számlát költséghelyhez, vagy egyéb modulban rögzített adathoz kapcsolhatjuk (megrendelések, projektek, stb..), ami a cégünk profiljához illik – így tetszőlegesen csoportosíthatjuk a számláinkat, elősegítve a cégre szabott lekérdezési lehetőségeket.

Az eredeti dokumentum képe tetszőleges formátumban csatolható, így évekkel később is gyorsan megtalálható bármelyik bizonylat a rendszerben.

A vevői számlákhoz hasonlóan itt is lehetőség van az előleg számlák kezelésére, a két modulban szereplő számlák összevezetésével egymással kompenzálhatók, így csökkentve az adminisztrálási terheket.

A modulban egyedi számlaigazolási folyamat is kialakítható, melynek állapotáról a programon belül és e-mailben is értesítést kaphatnak az érintettek. A folyamat gyorsan és átláthatóan, papírmentesen végigvezethető a programban.

A Tárgyi eszközök modulban lehetőség van kezelni a hosszú lejáratú eszközöket. Az aktiválásokat, vagy az eszköz értékének a változásait (legyen az akár pozitív, akár negatív) pontosan vezethetjük és visszatekinthetjük. A számviteli- vagy adótörvény szerinti tervezett értékcsökkenések előre kalkulálhatók. A tranzakciók automatikus összeköttetésben állnak a könyveléssel.

A tervezett kifizetések modul segítségével gyorsan és egyszerűen összegyűjthetők a kimenő utalások, amelyet a banki terminál programba tudunk exportálni. Az adatfeladás a legtöbb banki programmal kompatibilis.

Az utalásokat a program automatikusan összegyűjti a szállítói számlákból, de egyéb utalások is összegyűjthetők és ütemezhetők (pl. munkabér, járulékok). Fontos hangsúlyt fektettünk a biztonságos működésre, ezért a tervezett kifizetésekhez adott jogosultság nem jelenti automatikusan az átutalások elvégzését, azt továbbra is csak a banki terminálon keresztül végezheti el a jogosult felhasználó.

A modulban lehetőség van a szállítói számlák és egyéb kiadások alapján olyan fájlt generálni, amit a cégünk banki felületén keresztül beolvasva egy előre megadott utalási dátummal tervezünk kifizetni.

Az utalások összeállítása során így csökken az emberi hiba kockázata, a folyamat gyorsabbá válik, a tervezett kifizetések folyamata végig követhető.

Több eltérő bank(számla) kezelése is gond nélkül zajlik az automatikus összesítéseknek köszönhetően.

A Vevői számlák modulban a kimenő számlák jogszabályoknak megfelelő kezelésére van lehetőségünk.

Egy számlát rögzíthetünk kézzel is a rendszerbe, de az automatikus folyamatok (pl. gyártási folyamat, raktárból való értékesítés, szállítólevél lezárása, időszakos elszámolású számla… stb.) is előállíthatják a számlákat, értékes emberi időt spórolva. Ha kézzel rögzítjük a számlát, akkor is lehetőségünk van a már meglévő cikk- és szolgáltatás adatokat segítségül hívni.

A deviza számlák esetében lehetőségünk van lekérni az MNB középárfolyamot, vagy attól eltérő – például a saját bankunk által megszabott – árfolyamot is használni.

A számla folyamata teljesen végigvezethető a rendszerben a kiegyenlítésig. A hibásan kiállított számlák helyesbíthetők, illetve sztornózhatók. A program képes díjbekérő (proforma) és előleg számlákat is kezelni.

A modulból nemcsak a számla képe nyomtatható ki, vagy menthető el .pdf formátumban a papírmennyiség csökkentése és az ügyintézés gyorsítása végett, hanem akár felszólító levelet, egyenlegközlőt is küldhetünk az ügyfelünknek – akár csoportosan is kötegelve. A tartozásokról összesítés, vagy korosított listázás is lekérhető. A szállítói számlákkal történő összevetés után egymással kompenzálhatók, így csökkentve az adminisztrálási terheket.

A fordított adózású és egyéb, összetettebb bizonylatokat, a környezetvédelmi termékdíjat tartalmazó cikkeket is átláthatóan kezeli a modul.

Az Alap naptár segítségével tudjuk akár éves viszonylatban is megadni a munkaidőre vonatkozó alapadatokat. Jelölhetjük a munkaszüneti és áthelyezett munkanapokat is, ami aztán az automatikusan generált beosztásokra és kapacitástervezésre is hatással lesz.

A Beosztások modulban követhetjük nyomon, hogy a munkatársaink melyik műszakba lettek beosztva az adott hónapban. Ugyanitt láthatjuk a munkával töltött idejüket, valamint, hogy milyen levonások jelentkeztek egy-egy napon. Szükség esetén megváltoztathatjuk a kolléga adott napi beosztását és ha mindezzel végeztünk, a hónap végén egyetlen gombnyomással lezárhatjuk a beosztást és kinyomtathatjuk a jelenléti ívét a túlórákkal vagy esetleges hétvégi munkavégzések szerepeltetésével együtt.

A Munkakörök modulban tudjuk nyilvántartani a vállalatnál megtalálható munkaköröket. A munkaköröket rendezhetjük különböző csoportosítások alapján (fizikai, szellemi, FEOR szám stb.) Tárolhatjuk a munkakörök betöltéséhez szükséges feltételeket, felelőségi és hatáskörökört. A munkaköröket személyekhez köthetjük a Munkatársak modulban. Az itt rögzített adatok a munkavállalók munkaköri leírásának is alapjául szolgál.

Az általános információk mellett (mint az alapvető személyes adatok, elérhetőségek) itt tarthatjuk nyilván a munkatársaink munkakörét – mely meghatározza a felelősségi körét -, vagy éppen a szervezeti egységét – például a dokumentáció kezelés során való betekintési lehetőségei miatt.

Itt kezelhetők a munkatársaknak kiadott eszközök, kötelező orvosi vizsgálatok, okiratok érvényessége, figyelmeztetések és kitüntetések, tanulmányi szerződések, egyéb hozzá tartozó kapcsolattartók, szabadságok, vagy akár a végzettségek, előző munkahelyek is.

A Műszakok modulban rögzíthetjük a cégen belüli műszakokat. A rögzített műszakokhoz hozzárendelhetjük a munkatársakat és ez alapján generálja a program hónapról hónapra a kollégák beosztását. Minden műszakhoz megadhatjuk a szünetek számát és időpontját, ezzel biztosítva a munkával töltött idők és az utókalkulációk pontosságát.

Az üzemi használatakor a program rögzíti a be- és kilépési időket, és összeveti a munkatársak műhelynaplóival is. Amennyiben egy kollégánk a munkaideje végén elfelejtette lejelenteni a munkáját, kilépésekor a rendszer automatikusan lezárja a műhelynaplóját is; Így biztosíthatjuk, hogy a munkaidő elszámolásában ne keletkezzen különbség, valamint, hogy a termékek utókalkulációja emberi hibáktól mentes lehessen.

A modulban a vállalat szervezeti struktúráját tudjuk ábrázolni és az egyes részlegeknél dolgozó munkatársak szerepköreit tudjuk beállítani.
A modulban felvihetők az egymás alá és mellé rendelt szervezeti egységek. Ezeket táblázatos formában és vizuálisan jól áttekinthető fa struktúrában is megjeleníti a program.

A dokumentumkezelő modulban iktathatók a beérkező és kimenő levelezések anyagai.

Az iratokhoz való hozzáférés szabályozható, ezzel kiszűrve az illetéktelen hozzáférést. A dokumentumokhoz konkrét felelős is rendelhető, a hozzájuk kapcsolódó munkatársaknak feladatok adhatók, az ügyintézés lépései pedig naplózhatók, nyomon követhetők.

A program külön képes kezelni a belső és külső iktatószámokat, az iratok különböző verziói külön alszámon egymáshoz rendelhetők. Lehetőség van a többi modul bejegyzéseihez is rendelni a dokumentumokat (pl. egy szerződéshez, projekthez), az összetartozó ügyek és dokumentumok így gyorsan áttekinthetők.

Az iratok több szempont alapján kategorizálhatók, csoportosíthatók, gyorsan kereshetők.
Az adatlaphoz csatolható a dokumentum beszkennelt képe, így gyorsan megtalálható az eredeti dokumentum minden részlete. Bármilyen tetszőleges fájlformátumot képes kezelni a program.

Minden partnerünk adatát – legyen az cég vagy magánszemély, vevő vagy beszállító, ügyfél vagy egyéb – a Partnerek modulban tarthatjuk nyilván.

Egy partnerhez több alkalmazottat is rögzíthetünk az elérhetőségükkel együtt, így a többi modulban konkrét kapcsolattartó személyt adhatunk meg az ügyintézésekhez.

A partnerek kategorizálásával, többszempontú csoportosításával felgyorsíthatjuk és áttekinthetőbbé tehetjük a mindennapi működést.

Tetszőleges számú telephelyet, bankszámla adatot rögzíthetünk a partnereinkhez.

Egyedi kedvezményeket adhatunk meg a partnereinknél általánosan, termékcsoportokra, vagy akár konkrét cikkekre vonatkozólag is.

Tetszőleges méretű boríték nyomtatásával felgyorsíthatjuk a postázási folyamatot is.

A szerződések fő adatainak (szerződő partner, szerződéses dátumok, határidők, árazással kapcsolatos adatok, fizetési módok, kedvezmények…) nyilvántartására szolgáló modul.
A cég profiljához illeszkedő alapadatok rögzíthetőségével, a határidőkre való figyelmeztetésekkel, formanyomtatványokkal segíti elő az ügyintézők munkáját már a szerződéskötés előtti időszaktól kezdve. A szerződések elektronikus tárolásával, egyedi folyamatokkal (például indexálási folyamatok, banki garanciák kezelése…) a folyamatban lévő szerződésekhez kapcsolódó munka is könnyebbé válik, a lejárt szerződések átlátható iktatásával pedig az utólagos visszatekintések is zökkenőmentesek.

A Technológiák modul fogja össze számunkra azokat a műveleteket, amikkel a gyártás folyamán találkozhatunk. A technológiákhoz rögzíthetünk előkészületi időket, önköltségi és elszámoló árakat, valamint meghatározhatjuk azt is, hogy melyik kapacitás típushoz soroljuk az adott műveletet.

Nem találta meg az Ön által keresett programot?

Egyedi fejlesztéseket is vállalunk!

 

Részletek